JCrete 2016
Τρίτη, 2 Αυγούστου 2016
Το Συνέδριο JCrete αποτελεί το πιο σημαντικό ίσως Συνέδριο για θέματα ηλεκτρονικής καινοτομίας στον κόσμο.
Το Συνέδριο JCrete αποτελεί το πιο σημαντικό ίσως Συνέδριο για θέματα ηλεκτρονικής καινοτομίας στον κόσμο. Το JCrete (http://www.jcrete.org) δεν είναι Συνέδριο - τουλάχιστον όχι με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Για παράδειγμα, δεν υπάρχουν κεντρικές ομιλίες. Δεν υπάρχουν παρουσιάσεις και ομιλητές. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει και προκαθορισμένο Πρόγραμμα. Ακόμη και όσοι παρακολουθούν το Συνέδριο αυτό - διάσημοι προγραμματιστές από όλο τον κόσμο εξειδικευμένοι στην Java, μία από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες προγραμματισμού σήμερα - δεν παρευρίσκονται απλά για να παρακολουθήσουν, αλλά για να συμμετέχουν ενεργά.
Λόγω της άκρως εξειδικευμένης φύσης του Συνεδρίου, η συμμετοχή στο JCrete γίνεται μόνο κατόπιν προσκλήσεως προς ειδικούς στον χώρο της Java, κυρίως από το εξωτερικό. Φέτος, το JCrete διεξάγεται για πέμπτη συνεχή χρονιά από τις 1-5 Αυγούστου στην ΟΑΚ, και όπως όλες τις προηγούμενες χρονιές, είναι ήδη fully-booked! Οι συμμετέχοντες μοιράζονται σε Ομάδες Εργασίας, σε συζητήσεις για το μέλλον των νέων τεχνολογιών, αλλά και στην απόλαυση του όμορφου φυσικού περιβάλλοντος στο Νομό Χανίων.
Στην έναρξη του Συνεδρίου παραβρέθηκε και ο Στέλιος Παπαδάκης, Διευθυντής του Γυμνασίου Κολυμβαρίου, με ομάδα μαθητών, οι οποίοι και ευχαρίστησαν τους υπευθύνους για την ευγενική προσφορά του Συνεδρίου JCrete 2015, να συνδράμει με την αγορά Ηλεκτρονικού Υπολογιστού για το Εργαστήριο Πληροφορικής του Γυμνασίου. Επίσης, η Καθηγήτρια Μαρία Παπαδάκη αναφέρθηκε στις δράσεις του σχολείου και του Εργαστηρίου Πληροφορικής του Γυμνασίου.
Μία από τις σημαντικές δράσεις του Συνεδρίου είναι και η δωρεάν Ημερίδα προγραμματισμού και ρομποτικής για παιδιά ηλικίας 8-16 ετών, το “JCrete4Kids”, το οποίο οργανώνεται και φέτος, το Σάββατο 6 Αυγούστου, στις 9 το πρωί, στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης. Υπάρχουν ακόμη λίγες θέσεις για όσα παιδιά επιθυμούν να συμμετάσχουν. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται στα πλαίσια προβληματισμού και συνεργασίας με την ΟΑΚ ως προς τον σωστό και υπεύθυνο τρόπο χρήσης των νέων τεχνολογιών, οι οποίες αποτελούν κυρίως εργαλεία μάθησης και όχι με την υπερβολική χρήση τους μέσα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.